Як економити на продуктах

Економити на продуктах без шкоди для свого здоров’я і значних поневірянь можна. Ми вже деякі моменти цього процесу розглядали в статті «Як навчитися правильно економити гроші». Але, що цікаво, знаючи деякі хитрощі супермаркетів можна харчуватися не тільки дешевше, але і якісніше. Так що вчимося економити на продуктах і при цьому добре харчуватися разом.

Економте на упаковці

 
Економте на упаковціНе все те золото, що блищить і не все, що блищить — золото: економте на упаковці, а не на продуктах.
Яскрава і барвиста упаковка, цікаві малюнки, докладний опис історії кожного інгрідієнта аж до пра-пра-прадідів — все це є супутником дорогих продуктів. Але дозвольте поставити Вам одне питання: купуючи хліб у дорогій упаковці або червону ікру в баночці, яка покладена в картонку, вас цікавить вміст або упаковка? І що відбувається з упаковкою, коли вміст з’їдено? Правильно! Упаковка викидається! Тоді навіщо було за неї платити? Давайте розглянемо декілька прикладів.

Всі говорять про те, що натуральне молоко корисніше, ніж суперпастеризоване та відновлене з сухого молока. Навряд чи хтось буде з цим сперечатися. Тим не менш, молоко наближене до натурального, з мінімумом обробки і терміном зберігання до 3 днів при температурі до 5 градусів коштує до 2,5 разів дешевше, ніж молоко тривалого зберігання. І тут справа не тільки в різних технологіях, які здорожують продукт, але і в самій упаковці, адже целофанові обгортки без малюнків коштують набагато менше тетрапаку із зображенням героїв улюблених мультфільмів.

Навіть якщо ви не встигаєте за 3 дні випити літр молока, то це не привід купувати молоко тривалого зберігання і платити за сумнівну перевагу збільшення терміну придатності. Просто прокип’ятіть молоко. За 5 хвилин Ви заощадите до 30-50 центів на кожному літрі, не рахуючи безцінного здоров’я.

дешевий хліб Схожий приклад, але з хлібом. Припустимо, що ви ще не обзавелися хлібопічкою і досі витрачаєте гроші на хліб. Купувати дешевий хліб, до складу якого дуже часто до 30% включається перероблена нереалізована попередня продукція не дуже хочеться. Європейський іноземний хліб також купувати не рекомендується (як це? Хліб завезли в країну 10 днів тому, а він свіжий як ні в чому не бувало?!). Залишається більш дорогий хліб перевірених приватних пекарень. Але у вартості такого хліба вартість упаковки (пакета, кліпси та іншого) може перевищувати вартість самого хліба. Так що питання з вибором хліба, у якого було б оптимальне співвідношення ціни і якості залишається відкритим.

Або приклад з паперовою продукцією. Дуже часто білі серветки коштують до 10% дешевше, ніж точно такі ж серветки червоного і зеленого кольору. Чи варто переплачувати за колір, тим більше що натуральності вона не додає, якщо не навпаки.

Однак є випадки, коли на заводській упаковці не варто економити. Часто в розфасовану самостійно супермаркетом продукцію потрапляють нереалізовані в термін вироби, тому як супермаркету простіше переклеїти наклейку з датою упаковки на своїй фасовці, ніж займатися поверненням нереалізованої продукції постачальнику.

Далі лізеш — свіже береш: вибираємо свіжі продукти

 
вибираємо свіжі продуктиМи вже з’ясували, що продукти в неяскравій упаковці можуть бути якіснішими, ніж у барвистому целофані або коробці. Так що читайте склад, стежте за тривалістю терміну придатності і вибирайте якісні товари, а не упаковку.

Є ще одна хитрість. Ви напевно в курсі, що якщо весь час доїдати скоринки, докуповуючи свіжий хліб, який за цей час почерствеет, то все життя доведеться одними сухарями і харчуватися. У супермаркетах схема точно така ж. Однією з цілей будь-якого магазину є скорочення повернення продукції. Тому ті товари, термін придатності яких наближається до завершення, лежать на увазі і мало не стрибають до вас у візок.

Проведіть експеримент. У відділах з молочною продукцією, зокрема з йогуртами, кефіром, сирками, молоком, так само як і в м’ясному відділі, подивіться на термін придатності товару, розташованого прямо перед вами і того, що знаходиться в глибині полиці. Практика показує, що різниця може становити до двох тижнів. Тобто свіжі товари завжди лежать ззаду. Тому не соромтеся пролізти далі і взяти свіжий продукт, зрештою ціну Ви платите все одно одну і ту ж.

Боремося з шопоголізмом відсутністю візків

 
Боремося з шопоголізмом відсутністю візківЯкщо всі попередні поради на вас не діють, оскільки покупки — це ваша пристрасть і після щоденного походу в супермаркет в холодильнику можна простежити еволюцію найпростіших мікроорганізмів, ця порада для вас.

Знаючи, що Ви завжди набираєте багато зайвого, візьміть НЕ візок, а кошик для продуктів. А якщо ви відправляєтеся за чимось конкретним, наприклад за хлібом і маслом або за оселедцем і картоплею, то не беріть нічого взагалі. У руках ви багато не заберете, а значить купите тільки потрібне.

Хоча звичайно, краще рідше з’являтися в магазинах і користуватися списком продуктів, якому строго слідувати.

Заощаджуємо на продуктах, уважно читаючи етикетки

 
Заощаджуємо на продуктахЗа даними опитування, проведеного в 2008 році в супермаркетах Москви, лише 15% відвідувачів уважно читають інформацію на етикетках. Тим не менш, ця інформація дуже важлива. Мова в першу чергу йде про склад продукції. Нехай там немає пропорцій, але деякі не природні інгредієнти можна помітити.

Сьогодні дуже популярним стало наявність наклейки «БЕЗ ГМО». Це відмінний знак, але тільки в нашій країні не може вийти все добре з першого разу. При всій строгості сертифікації та отримання дозволу на розміщення даних наклейок, великим підприємствам дешевше «сплатити» наклейки, чим займатися лабораторним аналізом кожної продукції з їх асортименту, адже на Україні діє всього кілька лабораторій, де проводиться такий аналіз. Крім того наклейки можуть наклеювати одразу в супермаркеті. Цікаво також, що за українськими законами про наявність ГМО також має повідомлятися. Ви багато бачили наклейок «З ГМО»? Якщо бачили, обов’язково розкажіть.

Що це за бренди такі ARO, 777, Премія?

Повертаючись до економії слід кілька слів сказати про власні бренди магазинів (наприклад для METRO GROUP це ARO, Horeca та інші, не вважайте за рекламу). Якщо уважно читати етикетки, то Ви можете визначити під цими брендами якихось улюблених виробників. У цьому випадку немає сенсу переплачувати, не дарма ж магазин дав заощадити виробникові.

Варто також звернути увагу на різні підходи супермаркетів до роботи з постачальниками. Наприклад, одна мережа може запропонувати виробникові забезпечити 100% реалізацію, тобто прибрати повернення взамін на 10%-у знижку. Не важливо, що потім не проданий вчасно хліб нарізається і продається в мережі ресторанів швидкого обслуговування. Вас, як покупця, це не повинно цікавити. Головне, що улюблений продукт в різних супермаркетах можна купити за різними цінами.

Звідси порада: якщо у вас під боком відразу кілька супермаркетів, порівняйте ціни на найбільш часто вживані товари і ходіть в кожен супермаркет за конкретними продуктами.

Заощаджуємо не так на продуктах, а на процесі покупки

 
дисконтна карткаУявіть, що ви є постійним відвідувачем супермаркету, але до цих пір не отримали знижкову картку. Це не привід переплачувати магазину кілька відсотків від рахунку. Стоячи в черзі не соромтеся питати у сусідів, чи є у них дисконтна картка. Зрештою, ви не кредитку просите. Ця операція вигідна обом, так як у випадку накопичувальної системи знижок вашому «благодійнику» теж перепаде бонусів.

І остання порада в цю ж тему. Всі ми на словах думаємо про екологію, але там де ми можемо хоч трохи про неї подбати, ми цього не робимо. Вирушаючи в магазин за покупками ми споживаємо поліетиленові пакети, які не будуть розкладатися найближче сторіччя, яке вони проведуть у нашому шафі або на звалищі за містом (де ж ці сміттєпереробні заводи?!). Епоха авосьок давно пройшла і сьогодні є цілком стильні тканинні сумочки, з якими можна ходити за продуктами. При цьому економія може скласти 10-40 центів при кожній покупці.

Якщо ви знаєте ще які-небудь методи економити, не погіршуючи якості придбаних продуктів або їх кількість, будемо раді будь-якій пораді. Не забувайте, що продукти — це лише складова всіх витрат індивіда

 
 
 

Залишити кометар

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Захист від ботів *