Як влитися у новий колектив

Перший день на новій роботі — це справжнісінький стрес, адже перше враження можна справити лише один раз. Так що права на помилку ви не маєте. Отже, яким же правилам потрібно слідувати, щоб максимально швидко влитися в колектив і що робити, якщо він не прийняв вас? За результатами дослідження виявилося, що більша кількість кадровиків радить новачкам «слухати і мовчати», тобто мотати на вус те, що говорять, спостерігати за тим, що відбувається, щоб потім на підставі вже великої кількості інформації правильно представити колегам свою позицію в колективі.

Однак це займає час, а перше враження потрібно почати створювати вже з першого дня своєї появи. Що ж потрібно робити крім якісної роботи і привітної поведінки?

Як влитися у колектив без втрат

Уникайте коаліцій

Практично в будь-якому колективі є групи, які дотримуються своїх поглядів, зазвичай сидять за різними столиками за обідом і спілкуються більше один з одним, ніж з ким би то не було. Як правило, вже з перших днів появи новачка ці групи починають «промацувати» його на предмет схожості інтересів або навіть підштовхувати його до приєднання.

Як влитися у колектив без втратУ якусь групу ви все одно потрапите, тому краще спочатку спілкуйтеся однаково з усіма, а потім вибір зробиться сам собою — лише дайте собі час. У спірних питаннях займайте нейтральну позицію.

Навіть якщо хтось раптом виявив неабиякий інтерес до вас і у всьому допомагає, не поспішайте думати, що це подарунок небес. Поставтеся обережно, але, зрозуміло, по-доброму і з вдячністю. Зараз час освоїтися і дізнатися, що за люди вас оточують, а рішення про те, з ким спілкуватися, краще прийняти пізніше.

Якщо ви відразу раптом станете спілкуватися з якоюсь групою людей більше, то вас можуть вважати людиною, що піддається впливу, та й не факт, що вам дійсно сподобається бути в цій групі.

Задавайте питання, цікавтеся, просите порад

Скромність — це перша якість, яка яскраво проявляється у більшості новачків. І часто саме скромність грає погану роль у вашому входження в колектив.

Кожна робота любить ініціативних людей, а «скромняжок» — ні, і такими в колективі часто користуються. Крім того, колектив може вважати вас занадто гордовитою або зарозумілою, раз ви не можете попросити допомоги в такому здавалося б пліви справі — освоєнні на новому місці.

Тому переборіть себе і при виникненні питання задайте його! Можете почати з простого — запитати, де, як і коли прийнято обідати. Ну а далі питання вже знайдуться. Головне — не ставити особистих питань (самотній чи шеф або той симпатичний хлопець з першого поверху), і все-таки спочатку спробувати вирішити якусь трудність самої, а потім вже просити допомоги.

Консультуйтеся з колегами, посміхаючись, дякуйте їм за допомогу. Так ви швидше подружитеся.

Підлаштуйтеся під існуючий порядок

Всім відомо, що в чужий монастир зі своїм статутом не ходять. Тому спробуйте робити щось так, як заведено у вашій новій компанії. Навіть якщо вам це незвично, вже влившись у колектив, вам вже буде простіше сказати всім, що ви звикли робити по -іншому. Тоді це не викличе негативної реакції.

Підлаштуйтеся під існуючий порядок Наприклад, пообідайте в їдальні разом з усіма, навіть якщо ви звикли носити обіди з собою. Або запропонуйте свій внесок або навіть допомога в організації дня народження колеги. Якщо існує черговість тих, хто бігає в магазин за кавою і шоколадками, не відмовляйтеся від участі.

Зрозуміло, все це потрібно робити не на шкоду роботі або собі. Якщо всі курять, то вам необов’язково стояти разом з усіма в курилці, але кілька «звичок» колективу ви цілком зможете підтримати.

Також не можна критикувати існуючий порядок, роздавати поради і постійно скаржитися. Фрази «Зробіть музику тихіше», «вимкніть кондиціонер», «не грюкати дверима» гарантовано зроблять вас ізгоєм. Однак, це не означає, що потрібно терпіти: може, вас перевіряють, чи здатні ви озвучити свою думку? Якщо вам стало холодно від постійно відкритого вікна, надіньте кофту, якщо ніхто не запропонував його закрити, запропонуйте самі. Але не качайте права при першій можливості.

Розкажіть про себе

Краще зробити це самій добровільно, ніж потім відбиватися від пліток і домислів. Є питання, які цікаві практично завжди: заміжня ви чи зустрічаєтеся з кимось, чи є діти, звідки прийшли, де і як живете.

Коли вам вдасться потрапити в розмову колег (скажімо, за обідом), сміливо вклинюється ці шматки інформації про себе, як би побіжно, не нав’язуючи всім розмову про себе, кохану. Повірте, навіть сказане ніби між слів щось цікаве запам’ятається і буде передаватися, адже до особистої інформації новачка колектив завжди дуже уважний. Така природа. Тому використовуйте шанс самій представити себе, інакше завтра це може зробити хтось інший.

Чітко слідуйте своїм посадовим інструкціям

А для початку дізнайтеся про них, бо не всі компанії представляють працівникові посадові інструкції, обмежуючись загальним описом позиції. Дізнайтеся також, хто ваш безпосередній начальник і кому ви «повинні». Це вбереже вас від інших осіб, які бажають роздавати накази новачкам.

Не секрет, що в багатьох колективах люблять звалювати рутинну роботу на новачків. Відмовляйтеся, мотивуючи тим, що ви б з задоволенням допомогли (саме допомогли), але ви краще зосередитеся на своїх обов’язках в даний момент, потрібно адже освоюватися. Або погоджуйтеся, але відразу поясніть, що ви погоджуєтеся тільки допомогти, тому що у вас є на це час, але на майбутнє можете і відмовити, так як це не ваш обов’язок.

Робіть все це максимально спокійно і дружелюбно і не стискаючи палицю ні в одну, ні в іншу сторону. Перенести папки з одного столу на інший можна, не боячись, що на вас звалять тут же і річний звіт. А роблячи за когось звіт, ви ризикуєте потім і папки за когось носити. Іншими словами, не дайте собою зловжити.

Що робити, якщо колектив не приймає

 

Що робити, якщо колектив не приймає

 

Не впадайте в паніку і не робіть хаотичних дій з метою сподобатися колегам. Все, що вам потрібно зробити, це розібратися з причиною і, виходячи з неї, шукати «ліки». Ось можливі причини і варіанти вашої поведінки:

  • Ви зайняли «чиєсь» місце: через вас звільнили старого працівника або на місце претендував хтось з ваших теперішніх колег. Якщо терпіти ставлення колективу вам вже несила, над вами відверто посміюються і знущаються, спробуйте зібрати разом хоча б частину колективу і чесно зізнатися в тому, що ви не можете так працювати, що вам важко, що ви хороша людина і хотіли б стати частиною колективу. Вибачитеся за те, що самі того не бажаючи, стали чиєюсь проблемою.
  • Ви не подобаєтеся неформальному лідерові, всі інші дотримуються його позиції. Зрозумійте, чому ви йому не сподобалися. Може, він просто злякався, що ви захочете зайняти його місце. Якщо у вас немає можливості виправити те, що не сподобалося лідеру, то вам краще відверто поговорити. Навіть якщо діалогу у вас не вийде, ви зможете позначити свою позицію, яку грамотний неформальний лідер, швидше за все, візьме до уваги, оцінивши вашу ініціативу розмови.
  • Ви неправильно показали себе спочатку (занадто зарозуміло, занадто відрізняєтеся від всіх і акцентували на цьому увагу). Працюйте над собою і своєю поведінкою. Якщо десь зробили помилку у спілкуванні чи поведінці, не намагайтеся її просто виправити, обов’язково спочатку вибачитеся. Покажіть свою зацікавленість у тому, щоб жити мирно.
  • Вас занадто любить начальство. До любимчикам начальства відносяться звичайно обережно, тому краще поговоріть з керівником. Скажіть, що цінуєте хороше ставлення, але в колективі через це до вас поставилися насторожено.
  • Ви потрапили «не туди». Таке теж буває, на жаль. Але не поспішайте списувати на цю причину всі свої нещастя на роботі. Цей випадок зустрічається не так часто. Як правило, можна знайти спільну мову з усіма, раніше ж ви якось працювали? Але якщо все ж нічого не допомогло, міняйте роботу. Ніяка робота не варто зіпсованого здоров’я, нервової системи, настрою або зруйнованої сім’ї, яка, звичайно, буде в усьому брати участь разом з вами.
 
 
 

Залишити кометар

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Захист від ботів *

© Copyright 2017 Всі права захищено.